Monday, December 26, 2011

Black Christmas

Idén se maradhatott el a horror karácsony, bár most csak egyre mérséklődött, ami a klasszikus Black Christmas volt. Már csak azért is fontos ez a mű, mert ez az első slasher film 1974-ből, aztán jött a Carpenter Halloween-je, a többi pedig már történelem... :) A Black Christmas mondjuk slashernek még nem az igazi, mivel alig van benne gyilkosság, és túl unalmas is hozzá, de azért kifejezetten kellemes csalódás volt, mert abszolút nem Z kategóriás film. Ahhoz képest pedig, hogy ez az első ilyen jellegű alkotás, nem is rossz, a vége pedig már rögtön tipikus horror filmes befejezés lett. Amúgy a rendező Bob Clark aki pont 10 évvel később meg egy szelíd, családi karácsonyi filmet csinált, amolyan Woody Allen stílusban (A Christmas Story). Épp a TV-ben csíptem el 24-én ez utóbbit, majd miután rákerestem az imdb-n a filmre és megnéztem a rendezőjét, döbbentem láttam, hogy pont az övé a Black Christmas. Megjegyezném, hogy a Christmas Story ritka jól sikerült film, nagyon jó a humora, és tök jók a karakterek. Nagyon örülök, hogy belefutottam véletlenül.

No comments: