Wednesday, April 06, 2011

ALBUM / Duran Duran: All You Need Is Now

A Duran Duran-t nem tántorította el a Red Carpet Massacre sajnálatos nagy bukása, és alig három évvel később elkészítették új albumukat, amihez Mark Ronson segítségét kérték, hogy együtt visszamerengjenek a DD legjobb, legsikeresebb korszakába, és elkészítsék a Rio folytatását.

Az eredmény bámulatos lett, mert egyes dalok tényleg úgy szólnak, mintha arról a lemezről származnának, mégsem erőltetett az összhatás. Ebben az is közre játszik, hogy Ronson egyrészt profi, másrészt nagy rajongója az együttesnek, így pontosan tudta, hogy mit akar, megvoltak a határozott elképzelései, tőle is jött az ötlet, hogy készítsék el a DD legsikeresebb albumának, a Rio-nak a folytatását. Ezúttal tehát nem az volt a cél, hogy nagyon mainak és trendinek tűnjenek, mint az előző lemezen, hanem, hogy felidézzék a dicső múltat. Egyébként, hogy a Red Carpet Massacre mitől lett bukás, az érthetetlen. Adott volt egy csúcsproducer csapat (Timbaland, Danja), akik akkoriban mindenki lemezét sikerre vitték, és a lemez hangzása is elképesztően jó lett, a dallamvilágokról nem is beszélve! Egyszóval egy odabaszós album lett, de a kritikusok és a rajongók nem kértek belőle, de hát ez az ő bajuk, ettől még simán a DD egyik csúcs albuma!
Az All You Need Is Now energiától duzzadó, modern, nyitó címadó dala még nem igazán a 80as éveket idézi, de az utána következő szintis, electro-pop-os, new wave-es darabok annál inkább, de a lassabb, melankólikusabb tételek is. A szomorkás Leave A Light On pl. a Save A Prayer hangulatát idézi (a tagok bevallása szerint használtak is konkrét hangszíneket abból a dalból), vagy a lemez legkomplexebb, legösszetettebb és legmélységesebb dala, a hat perces The Man Who Stole A Leopard electro-balladája egész konkrétan a The Chaffeur-t idézi - amit nagyon jól tesz! Ebben egyébként plusz orgazmust okozhat Kelis hangja, aki tökéletesen illeszkedik az effajta futurisztikus dalokhoz. A lassabb dalok sorába illeszkedik még a szintén nagyon atmoszférikus Mediterranea, ami a lemez leggitárosabb, illetve legkevésbé elektronikus darabja, valamint a záró már-már r'n'b-s, hip-hop-os alapokkal nyitó Before The Rain, ami csak a második felére teljesedik ki, amikor bejönnek a gitárok. Már a lassú dalok is nagyon erősek, de a tempós darabok egyenesen bombasztikusak. Ott van pl a Blame The Machines, Being Followed és az Other People's Lifes gyilkos electrója, vagy a szintis Girl Panic !, Runway Runaway és Too Bad You're So Beautiful, de akad még tengerparti, lötyögős buliszám is, a Safe (In The Heat Of The Moment), amiben pedig a Scissor Sisters Ana Matronic-jének szövegelését hallhatjuk. Található még két interlude is a lemezen, melyek a címadó dal témáját idézik fel vonósokra átírva egy-egy percben (A Diamond In The Mind, Return To Now). Három bónusz dal is tartozik a lemezhez, amik elég erősek lettek. Ezek közül sajnos csak egy darab került fel az album deluxe verziójára, a leginkább a Red Carpet Massacre punkos electróját idéző Networker Nation. A Too Close To The Sun és az Early Summer Nerves viszont sajnos csak digitális bónusz dalok (illetve létezik egy CD verzió, amin megtalálhatóak, az amerikai Best Buy által forgalmazott deluxe verzión). Az előbbiért igazán nagy kár, mert simán az album egyik legjobb száma lehetne, de az utóbbi elég közepes lett, az inkább b-oldalra való, azért nem nagy kár. Az európai deluxe verzió egyébként egy igényes, kemény nyitható tetejű dobozban van, amiben két vaskos könyv-füzet is található, egyikben csak fotók, a másikban pedig fotók és a dalszövegek vannak. Aki pedig a HMV-től rendeli a kiadványt, az még egy három számos bónusz maxit is kap az All You Need Is Now kislemezdalhoz, amin a dal kissé átvariált verziója mellett (R2V2 Mix- ami a borítóról nem derül ki) két remekbe szabott remix kapott helyet Tom Middleton-tól és Pablo La Rosa-tól.
Az egész All You Need Is Now-ból árad a frissesség és az energia, gyenge dalok egyáltalán nincsenek rajta, és tényleg igaz, amit mindenki állít, hogy a Seven And The Raged Tiger óta a legjobb DD lemez.

9/10

No comments: